New life in Örebro!

Tar upp mitt bloggande igen! Detta är för att mina underbara vänner där hemma ska få se hur jag har det i Örebro :)
Man kanske börja från ruta ett. Första dagen då vi kom hit, onsdagen den 24/8, så hade vi ingen el haha och det gick inte att få förens dagen efter. Vi tände ljus och spelade spel. Mamma, pappa och Linnéa sov på hotell. Jag, Filip och Ida sov i lägenheten. 
Torsdagen spenderades på skolan i 1 h typ. Då det var info om filmprogrammet. Sen skulle vi köpa mat och då körde jag och Filip till pizza hut. Vi köpte då en familje pizza, som vi trodde skulle vara jättestor. Men det visade sig att den var jätteliten och räckte bara till en, haha. Så vi fick åka iväg igen och köpte istället subway mackor.
Fredagen blev fest med corax(nollning), en studentkår som jag är medlem i :) då träffade man en massa nya människor i gruppen och ja jag kan väl säga att jag drack lite för mycket den kvällen, haha! ska nog inte säga något mer om den kvällen förutom att den var asrolig!!
Lördagen var jag bakis, och då hade hela familjen åkt, vilket var jättejobbigt :( Men nu efter två veckor här så längtar jag hem. Men det blir nog bra efter ett tag. Kommer hem den 16! Jag längtar!
Har träffat en massa roligt folk! :) på nollningen har vi haft en massa teman såsom pirattema, sommartema m.m. Sedan har det varit myskvällar också som grillkväll och bio :)
Om jag ska prata om skolan så har det varit bra! Men jag hoppas att det blir roligare senare under kursens gång.
Det man har gjort på skolan är att kolla på film, jobba i grupper och diskutera olika saker. Också ska man läsa en massa böcker!
Nu på lördag ska jag hämta min lilla Precious! alltså min kattunge :) ska lägga upp en bild på han sen, och lite på lägenheten.

Kommentarer
Postat av: sandra

Åhhh! Hoppas du har de bra där borta Julia! :D

2011-09-08 @ 15:54:40
URL: http://sandrampersson.blogg.se/
Postat av: lindaaaaaa

jippieee, som jag har lääängtat!!

2011-09-08 @ 16:04:25
URL: http://olofssonl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0